+321 123 4567
info@test.com
User login
Russian
Spanish
German
English
Facebook
Facebook
Behance
Behance
Instagram
Instagram
Xing
Xing
Vkontakte
Vkontakte
SoundCloud
SoundCloud
Yelp
Yelp
IMPREZA
Menu
Home
Winkel
Nederlands
Nederlands
English
Deutsch
Product
Bekijk uw winkelmandje
Winkelwagen
Digitaal Kleuters leerling
Home
Digitaal Kleuters leerling
1. Anamneselijst
Algemeen
Voornaam
Tussenvoegsel
Achternaam
Geboortedatum
Geslacht
Man
Vrouw
Verder
Opmerkingen algemeen
Verder
1. Motorische ontwikkeling
Motoriek
Houterig
Krampachtig
Soepel
a. Kruipen
Ja
Overgeslagen
b. Staan
maanden
c. Staan zonder steun
maanden
d. Lopen
maanden
e. Hinkelen
wel
niet
onbekend
f. Huppelen
wel
niet
onbekend
g. Zelfstandig aankleden
wel
niet
onbekend
Opmerkingen met betrekking tot de motoriek
Verder
2. Gezondheid
Gezondheid
gezond
geregeld ziek
a. Slaapbehoefte
weinig
normaal
veel
b. Was uw kind als baby extra alert?
wel
niet
c. Was uw kind als baby veel wakker?
wel
niet
Toelichting
d. Overdag zindelijk
e. Allergieën:
f. Speciale voeding:
g. Medicijnen:
h. Heeft uw kind Peuterspeelzaal /Kinderdagverblijf /Gastouder bezocht?
wel
niet
i. Zo ja, hoe heeft uw kind dat ervaren?
j. Zijn er bijzonderheden vanaf de geboorte tot aan de kleutertijd die van belang zijn om te melden?
Verder
3. Zintuiglijke ontwikkeling
a. Gezichtsvermogen
goed
brildragend
bijzonderheden:
b. Kleurenblindheid in de familie
niet
wel
onbekend
c. Gehoor
goed
redelijk
zwak
d. Oorontsteking
nooit
soms
vaak
e. Buisjes
niet (meer)
wel
geregeld
f. Opmerkingen met betrekking tot de zintuiglijke ontwikkeling:
Verder
4. Algmene ontwikkeling
a. Dyslexie in familie
niet
wel
onbekend
b. Hoogbegaafdheid in de familie
niet
wel
onbekend
Verder
5. Taalontwikkeling
a. Heeft uw kind gebrabbeld?*
Ja
Nee
Soms
b. Spreekt uw kind nu brabbeltaal?*
Ja
Nee
Nauwelijks
*Onder brabbeltaal wordt verstaan: een onverstaanbaar taaltje waarvan de direct betrokkenen wel weten wat het betekent, maar anderen niet. Voorbeeld: 'poelepoekie' voor een poes, 'tutu' voor een speen, 'klokkie' voor een slokje drinken, 'mannie' voor dat mag niet, 'nanniebij' ik kan er niet bij etc.
c. Spreekt uw kind nu duidelijk verstaanbaar?
Ja
Nee
Soms
d. Maakt uw kind nu correcte zinnen?
Ja
Nee
Soms
e. Vanaf welke leeftijd maakte uw kind goede zinnen
f. Hoe oud was uw kind toen het begrippen als 'hoog', 'ver', 'groot', 'klein' op de juiste manier ging gebruiken?
Bijvoorbeeld: opa en oma wonen ver weg; het vliegtuig vliegt hoog in de lucht.
g. Als uw kind na het 3e jaar is gaan spreken, sprak het dan in correcte zinnen?
Ja
Nee
h. Kan uw kind een gebeurtenis navertellen?
Ja
Nee
i. Vertelt uw kind uit zichzelf iets?
Ja
Nee
Soms
j. Vanaf welke leeftijd kan uw kind logisch redeneren en heeft het inzicht in oorzaak-gevolg?
k. Kent uw kind veel woorden?
Ja
Nee
l. Is uw kind onder behandeling van een logopedist?
Ja
Nee
m. Heeft uw kind belangstelling voor cijfers en letters?
Ja
Nee
n. Kan uw kind zijn of haar naam schrijven?
Ja
Nee
o. Kent uw kind minstens 8 kleuren?
Ja
Nee
p. Stelt uw kind veel vragen?
Ja
Nee
Soms
q. Kon uw kind al jong mondelinge opdrachten uitvoeren?
Ja
Nee
r. Welke taal wordt er thuis gesproken?
Opmerkingen met betrekking tot de taalontwikkeling
6. Sociale en emotionele ontwikkeling.
a. Maakt gemakkelijk contact met kinderen
Ja
Nee
Soms
b. Creatief m.b.t. knutselen
Ja
Nee
Soms
c. Creatief m.b.t. oplossingen bedenken en fantasie
Ja
Nee
Soms
d. Maakt gemakkelijk contact met volwassenen
Ja
Nee
Soms
e. Begrijpt grapjes/humor van een volwassene
Ja
Nee
Soms
f. Nieuwsgierig
Ja
Nee
Soms
g. Leergierig
Ja
Nee
Soms
h. Kan uw kind langere tijd zelfstandig geconcentreerd spelen (>15 minuten):
Ja
Nee
Soms
i. Hij/zij speelt:
voornamelijk met oudere kinderen
voornamelijk met leeftijdsgenoten
voornamelijk met jongere kinderen
het liefst alleen
j. Het kind speelt graag met (bijv. lego, constructiemateriaal, verkleedkleren, rollenspellen, etc...)
Opmerkingen met betrekking tot de sociale en de emotionele ontwikkeling:
7. Gedragskenmerken
Mijn kind:
a. Is afwachtend
Ja
Nee
Soms
b. Past zich snel aan
Ja
Nee
Soms
c. Is koppig
Ja
Nee
Soms
d. Is spontaan
Ja
Nee
Soms
e. Is impulsief
Ja
Nee
Soms
f. Is driftig
Ja
Nee
Soms
g. Is bang
Ja
Nee
Soms
h. Is beweeglijk
Ja
Nee
Soms
i. Is snel afgeleid
Ja
Nee
Soms
j. Heeft wisselende stemmingen
Ja
Nee
Soms
k. Is gehoorzaam
Ja
Nee
Soms
l. Is nerveus
Ja
Nee
Soms
m. Is zelfredzaam
Ja
Nee
Soms
n. Is zelfstandig
Ja
Nee
Soms
o. Is rustig van aard
Ja
Nee
Soms
p. Is vrij
Ja
Nee
Soms
q. Is dominant
Ja
Nee
Soms
r. Is geduldig
Ja
Nee
Soms
s. Is onvermoeibaar
Ja
Nee
Soms
t. Is laconiek
Ja
Nee
Soms
u. Vraagt veel aandacht
Ja
Nee
Soms
v. Is voorzichtig
Ja
Nee
Soms
w. Neemt initiatief
Ja
Nee
Soms
x. Is angstig
Ja
Nee
Soms
y. Is vrolijk
Ja
Nee
Soms
PDF
Menu