+321 123 4567
info@test.com
User login
Russian
Spanish
German
English
Facebook
Facebook
Behance
Behance
Instagram
Instagram
Xing
Xing
Vkontakte
Vkontakte
SoundCloud
SoundCloud
Yelp
Yelp
IMPREZA
Menu
Home
Winkel
Nederlands
Nederlands
English
Deutsch
Product
Bekijk uw winkelmandje
Winkelwagen
Digitaal Kleuters leerling
Home
Digitaal Kleuters leerling
5. Observaties week 1
Algemeen
Voornaam
Tussenvoegsel
Achternaam
Geboortedatum
Geslacht
Man
Vrouw
Observatieperiode:
Naam leerkracht:
1. Observaties
Hoe verloopt het afscheid nemen van de ouders?
Wat zijn je eerste indrukken van dit kind in de groep?
Zoekt het kind uit zichzelf andere kinderen op? Zo ja, welke kinderen zoekt het op (bijvoorbeeld oudere,drukke, rustige ...)?
Hoe is het kringgedrag van het kind?
Welk ontwikkelingsmateriaal kiest het kind graag om mee te spelen?
Welk spel speelt het in de hoeken?
En buiten?
Kan het kind vragen n.a.v. een verhaaltje beantwoorden?
(vragen over desbetreffende bladzijde, vragen aan het eind van het boek, feitenvragen, inzichtvragen)?
Kan het kind omgaan met uitgestelde aandacht?
Komt het gedrag van het kind overeen met wat naar voren is gekomen uit de intake?
2. Wat naar voren komt uit observaties tijdens kringactiviteiten en tijdens het werken aan taken
1. Kleuren, vormen, sorteren
Welke vormen kent het kind?
Hoeveel kleuren kent het kind?
Op hoeveel kenmerken kan een kind sorteren?
2. Tijdsbesef
Weet het kind welke dag het vandaag is?
Ja
Nee
Weet het kind welke dag het morgen is?
Ja
Nee
Weet het kind welke dag het gisteren was?
Ja
Nee
Is de kennis van het kind over de dagen van de week gegroeid in de eerste week?
Ja
Nee
3. Verbanden leggen
Het kind legt de volgende kaartjes bij elkaar en heeft er de volgende uitleg bij:
4. Cijfers en letters
Tot hoever kan het kind resultatief tellen?
Welke cijfers(ymbolen) kent het kind?
Welke klanken en welke letters(ymbolen) kent het kind?
5. Logisch redeneren en ruimtelijk inzicht
Hoe gaat het kind om met een logisch-redeneerspel; hoe ver komt het?
Welke kaartjes van het blokken bouwen kan dit kind nabouwen?
Welke kaartjes kiest het als eerste om te doen?
Welke strategie gebruikt het kind?
3. Observaties thuis
Wat vertelt het kind thuis over school?
Wat vertellen ouders over het gedrag van het kind sinds het op school zit?
Ruimte voor opvallende zaken (dit kunnen opmerkingen van het kind zijn of specifieke gedragingen):
PDF
Menu